مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان جنوبی گفت: ۳۰۰ هکتار از اراضی استان زیر کشت آنغوزه است.

نصرآبادی مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان جنوبی در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند  ، گفت: زراعی سازی این محصول در همه شهرستان‌های استان به جز طبس، سرایان و فردوس به دلیل نداشتن شرایط اکولوژیکی در دست اقدام است.

وی با بیان اینکه در حال حاضر، ۳۰۰ هکتار از اراضی استان جهت کشت آنغوزه در دست اقدام است افزود: در صورت شناسایی مناطق مناسب با شرایط کاشت این گیاه، عملیات زراعی سازی در دستور کار قرار خواهد گرفت.

نصرآبادی با اشاره به مزیت این زراعی سازی در استان گفت: این کار با هدف اصلاح کاربری اراضی دیم و مراتع استان انجام می‌شود.

مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان جنوبی با بیان اینکه در اراضی کم بازده میزان مصرف بذر با میزان تولید متناسب نیست گفت: این طرح با اشتراک سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی جهت حفظ اراضی استان و همچنین افزایش درآمد زایی انجام می‌شود.

وی با اشاره به توزیع هزار کیلو گرم بذر در شهرستان‌ها افزود: در حال حاضر تنها کاشت گیاه آنقوز دست اجرا است، اما کاشت گیاه زیره نیز با همکاری معاونت بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان در دستور کار است.

نصرآبادی در پایان بیان کرد: بعد از توزیع بذر در بین مردم عملیات کاشت و برداشت نیز آموزش داده خواهد شد.

انتهای پیام / ط ا

کاشت انغوزه در اراضی خراسان جنوبی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.